Een creatief en kwalitatief wijnetiket verkoopt de fles. Het blijkt zelfs zo belangrijk te zijn dat 80% van de mensen die wijndrinken geen wijn kan onderscheiden qua smaak maar toch een voorkeur heeft als je ze hiernaar vraagt. Wat blijkt? Het zijn opvallende flessen. De invloed van een leuk, creatief en opvallend etiket is dus ongekend. Hieronder meerdere voorbeelden ter inspiratie.
Wijnetiket 1: Autoliefhebbers
Een kerstgeschenk voor autoliefhebbers, een cadeau voor iemand die alles al heeft of zelfs als bedankje bij een nieuwe auto. Deze fles wordt overal voor gebruikt. Het etiket en de dop zijn hierbij op elkaar afgestemd. Erg creatief en makkelijk te gebruiken in je eigen designs.
Wijnetiket 2: Honey Moon
Een origineel concept waarbij ze lekker spelen met het woord “honey”. Deze honing variant staat bij ons op nummer 2 aangezien “woordgrapje” overal in verwerkt is. Van de wijn tot de gehele presentatie. Erg creatief en een geweldig design.
Wijnetiket 3: De sleutel
Minimalistisch design en mega slim bedacht. Een etiket die bestaat uit een gouden sleutel. Makkelijk te herkennen, stijlvol en iets mysterieus door de ontbrekende informatie. Ik hoor mijn vrienden het al zeggen: “Doe mij die fles maar met de gouden sleutel erop.” Niet te missen!
Wijnetiket 4: Lijntjes
Een opdracht is ook weer wat anders. Net zoals de “zoek de verschillen” op de achterkant van een pak pure hagelslag. Dat kan natuurlijk ook op een wijnfles maar dan iets chiquer. Let wel goed op de flessen. Voordat je het weet zijn je kinderen met de flessen wijn ervandoor om de lijntjes te verbinden.
Wijnetiket 5: Glow in the dark
Het is donker in de club, de laserstralen vliegen om je oren. Hoe onderscheid je jezelf als wijnfles? Heel simpel, door op te lichten onder Uv-licht. Gooi daarnaast dit design op je wijnfles en iedereen aan de bar besteld jouw drankje. Doe mij die maar, die lichtgevende, super de luxe fles.